Главная » 2013 » Февраль » 12 » Новые правила регистрации недвижимости. Как они действуют?
20:44
Новые правила регистрации недвижимости. Как они действуют?


Майже кожен із нас хоча б раз у житті стикався із покупкою чи продажем житла, реєстрацією земельної ділянки, оформленням спад­щини. Якщо ж ні, то, скоріше за все, ця процедура вас не омине в майбутньому. З 1 січня 2013 року процедура реєстрації нерухомості проходитиме за спрощеною системою. Це один із тих кроків назустріч простим українцям, який збереже наш час у процесі оформлення та набуття прав на нерухоме майно. Про це докладніше в інтерв'ю з начальником реєстраційної служби Петропавлівського районного управління юстиції Сергієм Іващуком.

- Сергію Анатолійовичу, нам відомо, що нововведення у сфері реєстрації нерухомості вступило в силу з 1 січня 2013 року. Розкажіть докладніше про переваги нової системи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

- Справді, з 1 січня 2013 року впроваджено нову систему державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" N=1952-IV від 1 липня 2004 року. Перевагами нової системи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно є скорочення кількості інстанцій та документів, які необхідні для прове­дення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, встановлення фіксованої плати за оформлення права власності на нерухоме майно та отримання витягу. Також позитивним моментом у нововведенні є створення Єдиного реєстру речових прав на нерухоме майно замість Реєстру прав власності на нерухоме майно й Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, Державного реєстру іпотек та Державного реєстру обтяжень рухомого майна.

- Які саме об'єкти нерухомого майна підлягають обов'язковій державній реєстрації?

- Об’єкти нерухомого майна - це земельні ділянки, а також об'єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є не­можливим без їх знецінення та зміни їх призначення, зокрема підлягають земельні ділянки, підприємство як єдиний майновий комплекс, житловий будинок, будівля, споруда або їх окремі частини, квартира, житлове та нежитлове приміщення.

- Ким може проводитись державна реєстрація прав на нерухомість?

- Державна реєстрація прав проводиться за місцем розташування об'єкта нерухомого майна державними реєстраторами прав на нерухоме майно відповідної реєстраційної служби, а також нотаріусами, як спеціальними суб'єктами, на яких покладаються функції державного реєстратора прав під час вчинення нотаріальної дії з об'єктом нерухомості. На території Петропавлівського району діє реєстраційна служба Петропавлівського районного управління юстиції Дніпропетровської області, яка розташовано на IV поверсі східної сторони будівлі Петропавлівської районної ради за адресою: вул. Радянська, 62, смт. Петропавлівка, тел.: 3-23-60.

- Розкажіть, будь ласка, як на сьогодні виглядає процедура державної реєстрації прав на нерухомість.

- У спрощеному вигляді процедуру державної реєстрації прав можна зобразити в три кроки. Перший крок - подання документів для державної реєстрації прав заявником і отримання картки прийому заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень; другий - проведення державної реєстрації прав (за відсутності підстав для відмови у її проведенні або зупиненні, чи зупиненні розгляду відповідної заяви); останній - отримання документів про державну реєстрацію прав заявником.

- У яких випадках необхідно звертатися до реєстраційної служби за проведенням державної реєстрації прав на нерухомість?

- Звертатися до реєстраційної служби за проведенням державної реєстрації прав необхідно в наступних випадках: коли законом передбачено проведення державної реєстрації прав з видачею свідоцтва на право власності на нерухоме майно. Проведення державної реєстрації прав є також обов’язковим на підставі рішень органів влади, зокрема на підставі рішення суду, органів прокурату­ри, податкових органів, органів мсиевого самоврядування. - Якщо реєстрація права власності відбувалась до 2013 року і була прове­дена згідно законодавства, яке діяло на час його виникнення, то перереєстрація в державному реєстрі не є обов'язковою і про­водиться за бажанням власника.

- Які документи необхідно подати для проведення державної реєстрації прав?

- Для проведення державної реєстрації права власності на нерухоме майно власник має звернутися до державного реєстратора прав з відповідною заявою. Загальні документи, які в обов'язковому порядку подаються для проведення державної реєстрації прав, заява, встановленої форми, копія документа, що посвідчує особу заявника; копія реєстраційного номера облікової картки платника податку згідно з Державним реєстром фізичних осіб - платників податків (ідентифікаційний код), крім випадків, коли особа через свої релігійні переконання відмовляється від прийди та має відмітку в паспорті громадянина України; документ, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав (квитанція) - становить 120 грн.; документ про сплату державного мита (квитанція) - у розмірі семи неоподаткованих мінімумів доходів громадян - 119 грн., крім випадків, коли особа звільнена від сплати державного мита; документи, що підтверджують виникнення, перехід або - припинення права власності на нерухоме майно (договір купівлі-продажу, дарування, рішення суду, свідоцтво тощо).

- Який час відведено для прозедення державної реєстрації речових прав?

- Діюче законодавство передбачає 14 ро­бочих днів для проведення державної реєстрації прав. Якщо йдеться про обтяження речо­вих прав чи іпотеку, то цей строк складає 1 робочий день.

- Хто має право на інформаційну довідку з Державного реєстру прав на нерухомість?

- Інформаційну довідку з Державного реєстру прав на підставі письмового запиту (встановленої форми) мають право отримувати суд, органи місцевого самовряду­вання, органи внутрішніх справ, органи прокуратури, органи державної податкової служби, органи Служби безпеки України та інші органи державної влади (поса­дові особи), якщо запит зроблено у зв'язку із здійсненням ними повноважень, визначених законом. Орган державної реєстрації прав зобов'язаний за заявою власника або правоволодільця надавати йому інформацію у формі витягу або виписки.

- Які речові права на нерухоме майно підлягають обов'язковій державній реєстрації?

- Обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права на нерухоме майно: право власності, володіння, користування, корис­тування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб, забудови земельної ділянки, господарського відання, оперативного управління, постійного користування та право оренди земельної ділянки, користування (найму, оренди) будівлею або іншими ка­пітальними спорудами, їх окремими частинами; іпотека; довірче управління майном та інші речові права відповідно до закону.

- Хочеться сподіватися, що ці нововведення будуть на користь людям.

http://www.petropavl-rn.dp.gov.ua


Просмотров: 837 | Добавил: fable | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]